tisdag 30 november 2010

öroninflammation nr 1

Emilian har fått sin första öroninflammation. Det började i söndags när vi var hos svärmor och svärfar. Från att ha varit hur glad som helst blev han helt plötsligt gnällig och ledsen och tog sig för ena örat. När vi kom hem ringde vi sjukvårdsupplysningen som tyckte att vi skulle åka till akuten. Så det gjorde vi. Emilian skrek och sov om vart annat och blev undersökt av en jättebra läkare som konstaterade att det var öroninflammation. 25 minuter senare åkte vi hemåt igen med ordinationen att ge maxdos alvedon och nässpray. Natten spenderade jag halvsittandes i soffan med lilleman i famnen som inte kunde sova liggande.

Så igår va Kim hemma från jobbet, idag är jag det. Eller ja, inte hela dagen. Ska jobba mellan 17 och 22.30 sen när Kim slutat. Nu ligger Emilian och snusar i vår säng. Han är helt slut stackarn, sov väldigt oroligt på grund av den höga febern han fick inatt...

Nu ska jag gå och lägga mig bredvid min lilla kamin. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar